CUM SĂ SCAPI DE GHINION


Am făcut liceul la BĂLCESCU în Brăila, lângă Protoierie şi vinerea, cam la două săptămâni  aveau popii şedinţă. Când se spărgea conducta de popi ştiam că profu’ de mate mă scoate la tablă. Toată clasa avea grijă să-mi facă pregătirea psihologică. 36 de voci numărau popii şi evident, le dădea mereu fără soţ.

După vreo trei ani de teroare i-am spus lui CĂLIN-NEBUNUL, profu’ de mate că nu ies la tablă pe motiv de popi şi mi-a zis senin că remediul este să găsesc un miliţian şi să-i pun mâna pe… ca să treacă ghinionul. De atunci am scăpat: nu m-a mai scos vinerea la tablă…

Dar, când văd un popă caut o haină militară, îl bat pe respectivul pe umăr şi îi spun: mă scuzaţi, trebuia musai să vă ating fiindcă am văzut un popă.

De regulă respectivii zâmbesc, alteori mă invită la o cafea dar, le explic că e prea târziu, s-a grăbit altul şi m-a luat, şi în altă ordine de idei, nu ies cu necunoscuţi.

CUM NU ŢIN CONT DACĂ SUNT SINGURĂ SAU CU SOŢULUL  SAU  DACĂ  RESPECTIVUL  ESTE  SINGUR  SAU CU SOAŢA, DE VREO DOUĂ ORI ERA SĂ-MI IAU CÂTE O POŞETĂ ÎN CAP ! DAR, NICIODATĂ NU AM PUS MÂNA UNDE A ZIS PROFU’…

MORALA: TRĂZNIŢII SE FAC PROFI DE MATE!

About Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă.
This entry was posted in PISICA NEAGRĂ and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

14 Responses to CUM SĂ SCAPI DE GHINION

  1. lucia says:

    vreau sa va zic si io kte cv…..desi unii zic k nu e adevarat k nu exista ghinion,vreau sa ii contrazic….dc??pt k toata viata mea a fost plina de ghinioane….incepand de la ghinionul din dragoste pana la cel familiar…..scoala nu e k mi-a placut in mod deosebit,dar am invatat sa fiu printre primii,eram a 2-a la invatatura a 3 sau a 6 dar nu ultima….capacitatea am luato,dar cum nimeni din familia mea nu m-a ajutat sa completez formularul cu repartizarile am intrat la profesionala….va be….a trecut,m-am obisnuit cu idee….am dat bacu…l-am pikt,la matematik….in dragoste….mi-a placut mult un baiat….aveam o prietena ,atat de buna k ii ziceam tot….stia k imi place mult baiatul acela…si lui cik ii placea mult de mn,dar ea,prietena mea atat de bine la imbarligat k s-a combinat cu el…am suferit mult pt tradarea lor…..dar k sa vedeti k ea nu a venit la mn sa imi zik k ii pare rau k s-a bagat desi stia k mie imi place de el,in schimb el a venit,si-a cerut iertare…in fine…..familia mea a fost un pic km departe de mn…..ma refer in sensul k niciodata nu m-au inteles,niciodata nu mi-au fost aproape,tot timpul stiau sa imi reproseze orice….knd faceam un lucru bun nu ma felicitau….nimic…mi-a lipsit mult conversatia,dialogul,apropierea aia familiara…..increderea de kre ai nevoie,siguranta,….nu nu….la mn nu a existat pana acum asa cv….de ce zic pana acum??k acum fiind departe de familia lucrurile s-au km schimbat….acum inceark sa se apropie de mn….iar eu nu pot sa fiu orgolioasa si sa pun tot raul de kre am avut parte in fata,pt k io nu pot tine ura pe nimeni,daramite pe propria mea familie…..sunt multe de povestit cu ghinionul,dar asta e numa o mik parte k sa vedeti k exista ghinion….singurul lucru kre trebuie sa il faci e sa ai incredere in Dumnezeu k El te va ajuta….nu in matze si tot felul de achizitii,de obiecte….

  2. roby says:

    (lucia)prin ce treci tu ,trec si eu:(

  3. cretz says:

    lucia.. numi vine sa cred..dar povestea ta e la fel ca si a mea..
    atat ca eu inca iubesc
    sper sa nu patesc ca tu ..
    e foarte nasol
    tot asa am patit si cu scoala si cu familia si multe altele..
    ai grije de tine..stiu prin ce ai trecut..
    bafta multa in viata! te pup
    !

  4. Un subiect care inca naste destule controverse. In majoritatea cazurilor, definitia unanim acceptata a ghinionului ar putea fi “un lant de evenimente din viata omului care au drept urmare niste intamplari negative care par sa urmeze aceeasi curba descendenta a efectelor actiunilor unor persoane, indiferent de cat de bine intentionate, calculate si logice sunt actiunile persoanei respective”. Ma rog, nu cred ca este exact genul de definitie care s-ar potrivi cel mai bine dar asta mi-a venit in minte sa scriu pe moment. Cam intotdeauna cei ce carora le merge totul din plin ii vor invinui pe cei ce se considera ghinionisti pentru ca sunt asa din cauza neputintei de a face lucrul potrivit la momentul potrivit sau pentru ca nu gandesc pozitiv etc, cum evident ceilalti se pot gandi si invers. Exista, pana la urma vesnica dualitate bine/rau, pozitiv/negativ etc. De ce cred eu ca exista ghinion? Dau doar cateva mici exemple: un calator fara bilet se urca in autobuz si il prinde controlorul. Putem vorbi ca a avut ghinion sau spunem ca nu a luat in calcul riscul de a fi prins? Raspunsul va fi cu siguranta al doilea! Dar daca se urca si al doilea calator fara bilet si nu mai este prins de controlor, acesta plecand intre timp? Veti spune: a avut noroc! Inca un mic exemplu: un sofer neatent intra cu masina in viteza intr-o intersectie nedirijata dar nu pateste nimic fiindca in acel moment nu circula nici o masina. Nu se va considera un om norocos? Alt sofer care conduce corect intra cu viteza maxima permisa intr-o intersectie pe drumul prioritar insa, din cealalta parte alt sofer beat il loveste in plin. Ghinion, nu? Cum iti explici faptul ca, desi te-ai asigurat in anumite situatii si ai facut totul pentru a rezolva anumite lucruri, te lovesti numai de piedici si esecuri? Si cum iti explici ca sunt persoane care, desi nu fac mai nimic si nu lupta pentru a reusi sa rezolve ceva, le merge totul din plin?
    Concluzia la care am vrut sa ajung este ca norocul si ghinionul depind de factori care nu absolut toata lumea ii poate influenta. Depind intr-o anumita masura de experienta vietii care o are fiecare, indiferent cat de bun sau rau este, indiferent daca face ceva sau nu. Un mic exercitiu mental: puneti un norocos in niste situatii in care va avea numai esecuri si piedici, credeti ca va ramane cu ideea ca este tot “norocos”? La fel cum si un ghinionist isi va schimba modul de gandire cand vor incepe sa-I mearga toate din plin, indiferent de natura propriilor actiuni.

  5. ion says:

    salut sunt ionut am 23 ani si sunt ghinionist sau ceva de genul asta totul imi merge prost inca din scoala generala cum pot scapa de acest blestem eu il numesc ghinion , nu reusesc sa gasesc un loc de munca si nici sa-mi intemeiez o familie nu pot din cauza lipsei de banii nu stiu ce sa mai fac dumnezeu si norocul m-a parasit definitiv cum scap de ghinion?

    • Optimistul este un pesimist rupt de realitate. Comportă-te ca un învingător. La mine a mers.

    • dany says:

      ionut…..eu sunt dan…si pot zice ca cam avem aceeasi problema…..da eu de cand ma stiu nu am avut un gram de norok.,si mereu saream din lac in put,si din put intro gaura din ce in ce mai mika……..si nu prea cred ca se poate face vreo ceva….asa ne e dat sa traim….si…..cred ca asa vom trai pana cand……..booo……nu stiu…

    • qndrei says:

      asa e ion si eu am 25 nu am nimic,am avut de toate da nu am avut parte de ele
      si eu tot de prin scoala generala ….o carte intreaga cu alte cuvinte
      eu zic sa ne adunam sa bem pana ne ia dracu….chiar daca nu rezolvam nimic macar am baut :))) bafta

  6. florentina says:

    salutare tuturor, eu sunt florentina si ghinionul meu il iau ca pe o gluma. cand ies din casa incepe ploaia, inainte sa ajung in statia de autobuz….trece autobuzul. Am astat o data 40 de minute intr-o gara pt ca era o furtuna, cand am plecat a luat trenul foc, cabd traversez trecerea de pietoni trebuie sa ma ia cineva de mana nu de alta dar am 26 de ani, ultima data cand am fost in vacanta cu avionul au pierdut un motor…nu va mai zic ca era sa pierd avionul pt ca era traficul blocat din cauza la o imormantare. viata me este in felul asta. Va poop pe toti si MULT NOROC

    • Dacă ție ți se pare ghinion că a luat foc un motor la avionul în care te aflai tu, eu zic că ai avut un noroc cât un hangar de Boeing că ai aterizat cu bine și ești în viață ca să povestești!

  7. elena says:

    cum pot sa fac sa am noroc nu stiu cum sa mai fac

  8. parola says:

    norocu e de la dumnezeu si daca tu esti pacatos si te rogi doar cand ai nevoie si dai de greu nu o sati dea noroc pe care il vrei tu dar trebui sa ai rabdare si incredere si orice om are soarta lui si sansa lui ce pot sa ti dau un sfat sa incerci si soarta si norocu in modul de a juca la loto sau la norocul vieti in dragoste va pup

  9. zucchinni says:

    @Ion:
    1. Tine minim 8 zile complete de abstinenta trupeasca si a 9-a spovedeste-te la un preot ortodox ( sa zica preotul formula: “Domnul Dumnezeul sa te ierte [...] iar eu te iert si te dezleg de toate pacatele tale” ).
    A te spovedi=spune pacatele sumar, ghidandu-te dupa cele 10 porunci de exemplu.
    Asta pentru a scapa de blestemul care ar exista asupra ta direct( o data cu pacatele se ridica si blestemul )

    2. Fa Parastas pentru persoanele moarte din neamul tau ( bunici ); e extrem de important important ca la Parastas sa se citeasca rugaciunea de dezlegare “Stapane Doamne Iisuse Hristoase [...]care ai dat Sfintilor tai ucenici si apostoli cheile imparatiei cerurilor [...] iarta prin mine nevrednicul robul tau pe NUME_BOTEZ_PERS1 cu tot neamul cel adormit, NUME_BOTEZ_PERS2 cu tot neamul cel adormit, … toata greseala din viata lui si iarta-i lui toate cate a pacatuit cu lucrul cu cuvantul si cu gandul dezlegandu-l si de orice legatura pusa in orice chip asupra lui”.

    Da la preot o hartie cu toate prenumele celor adormiti din neamul tau si scrie langa prenume “cu tot neamul lor cel adormit”…iar preotul asa sa citeasca la rugaciune, nu altfel.
    Parastase se fac de regula in fiecare sambata in toate bisericile ortodoxe, dar in foarte putine locuri se fac corect. [ ex: ba nu citesc rugaciunea asta, ba pomenesc oamenii la rugaciunea de mai devreme si apoi zic la rugaciunea asta esentiala de dezlegare - iarta prin mine robilor tai pomeniti ... ]
    Daca nu gasesti un asemenea loc, fa un Parastas special si cere-i preotului sa faca ce am scris aici.

    Success!

    • Ion Gherman says:

      nu mai cred in treab cu tinut post sau spovedanie mi-am dat seama ca norocul tot nu vine la mine orice as face si la biserica dus , am inceput sa cred ca nu exista asa ceva ca ar trebui sa-mi imaginez ca este cineva acolo sus si ca ma asculta nu imi place sa ma pacalesc singur , suntem ghinionisti si gata

Lasă un răspuns

