Poveste cu barza


Pe când aveam vreo zece ani, papaşa a-nceput să râvnească la toate gagicile din România, limitare geografică obligatorie, fiindcă paşaportul nu era la îndemâna oricui.

Şi cum, noi,  cei trei copii îl plictiseam peste măsură şi stăteam în calea fericirii lui, ne-a adus o declaraţie ca s-o depunem la dosar, în care explica că are multiple relaţii extraconjugale şi că doreşte să-şi refacă viaţa,  să se asigure că divorţul mearge uns.

Cum nici până atunci nu contribuise la traiul nostru domestic decât cu vreun pui de scandal, am scos pietricica din ciubote şi am mers mai departe.

Trei fete, crescute de mamă cu minunata poveste ne-a adus barza, fără înjurături, fără vorbe grele, toate cuvintele  gen p***, p****, f**, m***,  ne erau perfect necunoscute. Gardurile cartierului au reparat până la urmă lipsurile din familie şi, chiar dacă nu le pronunţam, le înţelegeam sensul anatomic.

Astfel, mergând prin Bucureşti împreună cu simpatica mea verişoară Lila şi mama mea responsabilă cu barza, pe o vreme ploioasă, ţopăind între două bălţi,  în zona Pieţii Unirii, pe lângă ruinele Spitalului Brâncovenesc în curs de demolare, pe un panou de şantier scria p***.

Lila, neavând copii, era foarte afectată de impozitul pe celibat. Ne spune prompt şi cu umor un banc.

Cu riscul să vă plictisesc îngrozitor vi-l zic:

Scrisoare Tovarăşului Nicolae Ceauşescu:

Subsemnatul Nae Pendulă,

Fără c** şi fără p***,

Ar avea de întrebat

De ce plăteşte celibat!

Răspunsul Preşedintelui:

Stimate Nae Pendulă,

Fără c** şi fără p***

Cât ai degeţel şi limbă,

Legea țării nu se schimbă!

Mama, auzind probabil, pentru prima dată-n viaţă, aceste cuvinte zise răspicat şi din tot sufletul, luă viteză intrând prin toate bălţile, încercând să se îndepărteze cât mai rapid de versurile păcătoase.

Eu, amuzată de reacţia disperată a mamei zic:

-Ei, acuma, dacă te-ai udat la picioare, ţi s-au înfundat urechile sau ţi s-au desfundat?

Anii au trecut dar, mama a rămas aceeaşi fiinţă delicată.

Din calcule foarte clare, abia după lansarea romanului Comisia ZÜRICH i-am dat un exemplar.

Seara auzeam paşii mamei pe scări. Venea la mine-n cameră, se aşeza pe un fotoliu şi ofta. Pe la al treilea oftat, ridicam privirile din laptop.

-Mamă, scrii bine, eşti haioasă rău, acţiunea mă ţine cu sufletul la gură dar am ajuns la un cuvânt pe care nu pot să-l citesc! Ce fel de profesoară eşti tu, dacă scrii asemenea cuvinte?

-Mamă, Dobritza ăla e-un jegos şi un nenorocit… El vorbeşte aşa, nu eu! Dacă ar vorbi ca o domnişoară de pension nu ar mai fi veridic!

Personajeje mele vorbesc aşa…

Mama ofta şi pleca încet pe scări.

După vreo oră jumate o auzeam iar.

Se aşeza pe fotoliu:

-Mamă, eu mai departe nu pot să citesc. Iar am găsit ceva grozav…

-Cred că ai ajuns la faza la care s-a opărit Dobritza la buci

Mama dă din cap ruşinată.

-Acum n-am ce face dar, la ediţia următoare scriu că s-a opărit la popou

-Da’ ce-i bebeluş?

-Aha! Şi cum să scriu?

-Tu eşti scriitoarea…

Cobora cu paşi mici.

După vreo trei zile, la masă zice:

-Mamă, eşti o năstruşnică!

-Şi cuvintele-alea?

-Cartea e prea bună că să-ţi scot ţie ochii pentru cum vorbesc toţi nemernicii…

Sabrina, puştoaica mea de nouă ani, mi-a sărit în apărare:

-Buni, nu o judeca pe mama după ticăloşii din cărţile ei. De-acasă pân’ la şcoala văd mai multe prostii scrise pe garduri decât în toate cărţile  mamei!

About Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă. Am publicat nouă cărți dintre care șapte romane: Comisia Zurich, Dumnezeu era-n vacanță, Ardei iuți, Pisica cu papion, Fericire la preț redus, Dragoste și ciocolată, Terente-Zodia zmeilor și volumul Copilul Dunării apărut în anul 2015 și în varianta bilingvă, în traducerea Sabrinei Popescu, elevă, având 14 ani și jumătate la comiterea isprăvii.
Acest articol a fost publicat în PERLELE SABRINEI și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Poveste cu barza

  1. blue2403 spune:

    Sabrina, puştoaica mea de nouă ani, mi-a sărit în apărare:
    -Buni, nu o judeca pe mama după ticăloşii din cărţile ei. De-acasă pân’ la şcoala văd mai multe prostii scrise pe garduri decât în toate cărţile mamei!
    ___________________________________________
    Da, copii văd multe…
    De exemplu odată l-am întrebat pe tata cum de Gusti (un un vecin ţigănuş de vârsta mea) s-a născut la Crăciun, că berzele sunt plecate.
    – Păi cum, nu-i clar? Pe el nu l-a adus barza ci cioara, nu-l vezi cât e de negru?😀

  2. blue2403 spune:

    A fost… Acum priveşte nucul copilăriei sale… de pe un deal pe altul …

  3. Doina Popescu spune:

    Apropo de deal… o să fac o postare despre cum am vrut să cumpăr un cimitir aflat pe o minunată coastă de deal. Dacă uit să mă baţi la cap. Am rămas restantă şi cu CASĂ DE VÂNZARE cu SATANA la PACHET şi cu MOAŞA DE PISICI…

  4. blue2403 spune:

    Să te bat la cap? OK … dacă ţii neapărat… da’ nu cred că dup’aia vei mai fi în stare să scrii… şi ar fi păcat … wtf, fiecare cu plăcerea lui … 😀

    Eu sunt gata, tu?

  5. blue2403 spune:

    Presa brăileană? Interesant… acum îmi dau şi eu seama… şi nici nu ştiam că ştiu limba …

  6. I really appreciate you giving out this information. I’m not sure about anyone else, but I can totally use it. watch movies now

  7. Please tell me it worked right? I dont want to sumit it again if i do not have to! Either the blog glitced out or i am an idiot, the second option doesnt surprise me lol. thanks for a great blog!

  8. Pingback: Good info.

  9. Melodi Quaas spune:

    I loved what youve done here. The design is elegant, your content classy. Yet, youve got an edginess to what you’re offering here. Ill definitely come back for more if you keep this up. Dont lose hope if not too many people see your vision, know youve got a fan right here who values what you’ve got to say and the way you’ve presented yourself. Good on you!

  10. It’s some sort of shame you don’t employ a donate button! I’d most certainly donate to this brilliant site! When i suppose for now i’ll are satisfied with bookmarking in addition to adding ones Rss feed to help the The search engines bank account. When i glimpse forward to help new updates and may share that webpage having the Facebook or myspace group: )

  11. Tyler Harton spune:

    I wanted to show my thanks to you for the brilliant articles on your site. . Many information sites I have found on this subject are junk or trying to sell me something. Ugh! Im incredibly glad I found your website and really loved your publishing style. Bless you for your hard work.

  12. Fantastic article together with convenient that will understand explanation. How do That i set about gaining permission that will put up part within the article in doing my coming bulletin? Giving good credit ranking to your any author together with link into the web page would not manifest as a challenge.

Lasă un răspuns

