PROBĂ DE TUPEU


Noutăţi-Salonul de carte Bucureşti-5 martie 2010

Pe timpul târgului am lăsat preţul romanelor la 20 de lei. Ieri, un brăilean pensionar cu figură simpatică, stabilit de mulţi ani în Bucureşti a fost interesat de romanul COMISIA ZURICH.

Deschizând portofelul a constatat jenat că n-are decât 15 lei.

Impresionată că în vremuri de criză un pensionar îşi cheltuie ultimii bani pe o carte i-am oferit-o din partea mea. Mi-a spus înţelept şi blajin că tinerii au mai multe încurcături cu banii decât bătrânii şi nu a acceptat decât să-mi lase cei 15 lei şi să revină sâmbătă cu diferenţa.  Demnitate şi fermitate ce-ţi blochează orice protest.

Un tip mătăhălos, cu guşă strajnică, ochi bulbucaţi şi pantaloni vişini intraţi la apă, care s-a foit şi ieri pe la stand s-a prezentat ca profesor universitar pensionar. Mi-a explicat că din pensia mizerabilă de 2700, adică 27 de milioane de lei vechi plăteşte 270 lei impozit la suma ce depăşeşte 1000 lei şi banii nu-i ajung nici de mâncare dar cărţile mele îl tentează şi îmi propune un barter: să-i dau cărţile şi el în schimb să-mi spună părerea lui de profesor universitar.

Privirea mea a fost suficientă să-şi ia tălpăşiţa.

O domnişoară spune consternată:

-Eu am salariul 650 lei dar dau în fiecare lună 200 lei pe cărţi!

SALONUL DE CARTE BUCUREŞTI 2010- ADA

SALONUL DE CARTE BUCUREŞTI 2010- ADA

http://miculscriitor.weblog.ro

About Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă. Am publicat nouă cărți dintre care șapte romane: Comisia Zurich, Dumnezeu era-n vacanță, Ardei iuți, Pisica cu papion, Fericire la preț redus, Dragoste și ciocolată, Terente-Zodia zmeilor și volumul Copilul Dunării apărut în anul 2015 și în varianta bilingvă, în traducerea Sabrinei Popescu, elevă, având 14 ani și jumătate la comiterea isprăvii.
Acest articol a fost publicat în PROVOCĂRI și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la PROBĂ DE TUPEU

  1. Sorin spune:

    Deci 2700 de lei care abia de-i ajung de mâncare? Dacă-l mai vezi pe acolo, zi-i că şi-aşa nu mai are nevoie de lectură, să îşi petreacă zilele la metrou, poate i se face cuiva milă de el şi-i mai suplimentează venitul! Sau şi mai bine, să intre în politică şi se descurcă mai uşor cu o afacere cu statul …

  2. Dacă 2700 de lei, abia-i ajung de mâncare…oare cei cu pensiile de 350 de lei, sau cei cu salarii de 650 de lei ce mănâncă? sau…mănâncă ceva oare? Câtă jigodeală…

  3. blue2403 spune:

    2.700 lei un profesor universitar? Hehehe … poate pe săptămână şi asta dacă nu e unul foarte apreciat …
    Aşa e ăla Profesor universitar cum sunt eu Maica Tereza …
    (O fi individul dn spate care se uită a oala aia de inox?)
    Conform noii legi de şalarizare e vorba să le mai taie din salariu, astfel încât vor avea salarii cuprinse intre 5.814 lei si 7.800 lei.
    http://www.ziare.com/actual/social/06-12-2009/grila-unica-un-profesor-debutant-va-castiga-3-300-lei-un-universitar-pana-la-7-800-lei-784373
    Salariile universitarilor au avut în urmă cu ceva timp nişte salturi semnificative. Din câte ştiu eu, acum nici un profesor universitar plin, nu are sub 100 de milioane.

Lasă un răspuns

