CASĂ DE VÂNZARE-SATANA BONUS!


Personaj sinistru al copilăriei mele, baba Dobriţa se detaşează net între persoanele negre-n cerul gurii pe care am avut nenorocul să le cunosc în viaţa mea.

După moartea moşului, baba Dobriţa a poftit să se mute la oraş pentru un trai domnesc. Vânzând casa, s-a mutat pe rând la toate cele patru fete ale sale dar, caracter urât de ambele părţi-nu s-a înţeles cu niciuna- şi, după dese păruieli şi strigături de genul mi-aţi mâncat banii pe casă, curcile, găinile şi raţele leşeşti, într-o dimineaţă pe la şase jumătate, ne-am trezit cu baba la poartă, plângând pe o ladă verde de zestre, în care-şi ţinea albiturile de-nmormântare.

Mama şi-a făcut milă de dracu’ şi-a primit-o în casă.

Câte zile fripte poate face o satană de soacră în casa nurorii când se vede pe cai mari ar fi multe de povestit.

Dar mie, ca şi copil îmi mânca sufletul.

Mă lăsa să mă joc pe săturate şi când mă apucam de teme, hop pe capul meu:

-Fugi să cumperi pâine. În secunda asta să te duci!

Mamaie, termin exerciţiul de scris şi, în douăzeci de minute, mă duc!

-A, aşa vine vorba? Nu mai am nevoie! Mă duc eu cu ciolanele astea roase de romatism, da-i spun lu’ tac-tu că eşti o puturoasă. Şi pleca la pâine.

Cum intra papaşa pe poartă, baba ieşea la raport şi-i spunea că m-a învăţat mama să nu o ajut la cumpărături şi… dă-i minciuni.

La început, papaşa râdea şi-o trimetea la culcare : babă urâtă şi rea, iar îţi pute-n casa nor-tii?

Mai târziu, când s-au înteţit amorurile cu fătuci iubitoare de portofel, fiindcă nu cred nici în ruptul capului că de la chelie i se trăgea şarmul lui papaşa-un pitic gen Băsescu-poveştile Satanei, cu înflorituri şi ghiocei s-au potrivit pe cheful lui de scandal şi divorţul a fost gata.

Pentru că eram un copil de zece ani dar mă revoltau manipulările care îmi distrugeau familia, singurul mod în care m-am putut răcori a fost să scriu cu creta pe pereţii celor două camere puse la dispoziţia babei : SCORPIE şi SATANĂ. Şi, cum sunt harnică la scris precum mă vedeţi, n-am scris o dată ci de vreo zece ori fiecare cuvinţel.

După istericale şi reclamaţia cu strigături înaintată lui papaşa mă aşteptam la o fugăreală dar, a dat norocul peste mine.  Pe când mă pregăteam s-o iau la sănătoasa ca să-mi păstrez integritatea epidermei, papaşa, râzând în hohote,  i-a zis cam aşa:

-Babă urâtă şi rea, din gura ta sau ale secăturilor de alde sor-mea, nu te speli cu toată Dunărea! Foarte bine a făcut că a scris şi Satană şi Scorpie, că nici eu nu pot să mă hotărăsc care ţi se potriveşte mai bine dar, cred că merg amândouă!

Opărită şi fără susţinere, a luat baba Dobriţa o găleată de apă şi o perie de paie şi mi-a şters toată munculiţa!

Ce era de făcut?

Băboiul avea vreo 82-83 de ani şi ne ameninţa că o să trăiască 114, ca bunica ei.

O mică speranţă aveam, că baba trăgea nădejde să se mărite şi era în vorbe ba cu nişte moşi pe la coadă la gaz, ba cu alţii pe la biserică.

Şi, într-o zi, când eram pedepsită şi spălam îngreţoşată ciorapii lui papaşa, mi-a venit ideea ideilor!

Cu săpunul de casă am scris de alte zece ori şi Satană şi Scorpie. Pereţii casei erau doar tencuiţi şi aduşi din mală la drept, fără niciun finisaj şi săpunul a intrat în porii tencuielii definitiv.

Nu pot să vă povestesc cât necaz a fost pe băboi după isprava mea şi cum a muncit un an şi-o vară, zi de zi cu peria de paie dar, atâta noroc am avut şi eu, că pereţii nu s-au lăsat curăţaţi.

Papaşa s-a milostivit de ea şi, ca s-o cruţe de corvoada frecării pereţilor a dus-o la azil, că se pusese baba să-i ţină socoteala la gagici şi era cam de-a curmezişul în calea fericirii lui.

Baba Dobriţa, oleacă descântătoare în bobi şi apă ne-ncepută şi alte alea, aflase de la altă ghicitoare mai meşteră decât ea că v-a muri pe acelaşi pat cu feciorul ei cel mic.

Din cei 12 copii, papaşa era copilul cel mai mic şi baba toată viaţa avusese grijă să nu doarmă în acelaşi pat cu el sau în paturile în care dormea Prâslea.

De inimă rea, baba a murit în scurt timp la azil. Divorţul fiind terminat, casa a fost pusă în vânzare.

Familia care-a cumpărat casa la un preţ de chilipir, vrând-nevrând a primit bonus toate Scorpiile şi Satanele.

Cumpărătorul a trebuit să refacă tencuiala casei şi se pare că n-a fost bântuit.

Dar anii au trecut şi după divorţ papaşa ne-a abandonat total, întâlnindu-ne uneori pe la tribunal fiindcă se cam codea să plătească pensia alimentară pentru cei trei copii, adică eu şi surorile mele.

 M-a căutat peste ani, disperat că s-a trezit escrocat de fata surorii lui, doctoriţa Constantin Ionelia, care a făcut un act de vânzare-cumpărare în fals cu complicitatea notăriţei Gaube, deposedându-l de casă.

Când papaşa a găsit actul fals a cerut sprijinul poliţiei şi procuraturii şi în urma anchetei, nepoata, alintată Neli, a promis, cu lacrimi de crocodil că-i returnează casa amiabil, după care, bătrânul a dispărut de la domiciliu.

După mai mulţi ani în care bănuiam că nepoata iubitoare de case l-a luat să-l îngrijească şi să-l ţină departe de urechi curioase, îmi văd o verişoară, nepoată a lui papaşa. trecând prin faţa firmei îmbrăcată în doliu.

O întreb cine i-a murit fiindcă, nu ne vizitam dar, aveam o sumă de rude comune. După ce se codeşte puţin, zice că vine de la înmormântarea lui papaşa dar să nu mă supăr, nu le-a dat voie Neli să mă anunţe pe mine şi pe surori, ca să nu se facă discuţii legate de casa mătrăşită.

Şi, pentru că era ziua surprizelor, îmi zice că Neli, în toţi aceşti ani îl dusese pe papaşa la… azil! Azilul de la Baldovinești unde o dusese și el pe Satana în 1982.

Scrisul sorţii, care obsedase pe baba Dobritza toată viaţa, că va muri în acelaşi pat cu feciorul cel mic s-a împlinit! Mamă şi Prâslea au murit în acelaşi pat: acelaşi pat de azil!

Proză afurisită citiţi şi pe http://doinapopescu.blogspot.com

Scriu şi pe Micul Scriitor şi pe Scriitor Virtual.

Despre Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă. Am publicat nouă cărți dintre care șapte romane: Comisia Zurich, Dumnezeu era-n vacanță, Ardei iuți, Pisica cu papion, Fericire la preț redus, Dragoste și ciocolată, Terente-Zodia zmeilor și volumul Copilul Dunării apărut în anul 2015 și în varianta bilingvă, în traducerea Sabrinei Popescu, elevă, având 14 ani și jumătate la comiterea isprăvii.
Acest articol a fost publicat în DEPARTAMENTUL ŢEPEŞ, HORROR DIN COPILĂRIE și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la CASĂ DE VÂNZARE-SATANA BONUS!

  1. Sorin zice:

    Asta e mai mult tristă decât afurisită! Şi când mai ai timp de scris, nu eşti la târg toată ziua?
    Şi cum a rămas cu târgul de carte de la Braşov? Vii sau nu vii?

  2. Costel zice:

    Sa nu tiparesti bonusul cu un mic typo: „v-a muri”.

  3. Doru zice:

    Periculos băboiul, dar te felicit că nu te-ai lăsat încălecată! Partea bună este că acum ai material pentru proza ta afurisită…

    • La capitolul material pentru proza afurisită soarta a fost generoasă. La capitolul fiare absolute, Satana, diriga din clasele 5-8, Georgeta Gerea, căreia elevii îi ziceai G.REA sau Geta cea rea, tanti Dana şi soacră-mea s-au întrecut să-mi mănânce sistematic ficaţii cu răutăţi inimaginabile. Dar lista torţionarilor de copii este mult mai lungă şi nu continui ca să nu-mi salte tensiunea.
      Dar ai sesizat bine. Am pus un hohot de râs între mine şi ticăloşi şi nu m-am lăsat spulberată.

  4. Pingback: COMOARA TURCULUI | DoinaPopescu's Blog

  5. Pingback: doina popescu braila, proză afurisită,umor,ouă de ţăran | Micul Scriitor

  6. Radu zice:

    Pfff…curat destin ! M-am lamurit ce-i cu Santana…si de unde numele-i de pomina. 🙂

Lasă un răspuns

