Citat despre criza- Albert Einstein


În fiecare dimineaţă, cu tenacitate de taur, soţul meu îşi salută prietenii şi colaboratorii pe mess, dar nu în mesaje de grup ci găseşte o vorbă cu care ajunge la inima fiecăruia. Unii sunt prea ocupaţi ca să răspundă dar fiecare se simte bine că nu a fost uitat. Cât şi-au imaginat că este o setare în calculator, care face operaţiunea automat, gestul a fost tratat formal dar încet-încet, oamenii au înţeles că mesajul este personalizat. Este măgulitor şi reconfortant să ştii că cineva se gândeşte în fiecare dimineaţă la tine.

Amica mea, Irina, răspunzând la un „bună dimineaţa”, mi-a trimis în aprilie 2009 un citat din Einstein. Mobilizată şi de filmul „SECRET”, m-am apucat să scriu. Aşa au apărut „COMISIA ZÜRICH„, DUMNEZEU ERA-N VACANŢĂ„, „ARDEI IUŢI” şi „PROZĂ AFURISITĂ„.

Uitaţi ce spune pişicherul de Einstein:

“Sa nu pretindem ca lucrurile sa se schimbe daca tot timpul facem acelasi lucru. Criza este cea mai binecuvantata situatie care poate apare pentru tari si persoane, pentru ca ea atrage dupa sine progrese.Creativitatea se naste din necesitate precum si ziua se naste din noapte.In perioada crizei se nasc inventiile, descoperirile si marile strategii. Cine depaseste criza se depaseste pe sine insusi, fara a ramane “depasit”. Cine atribuie crizei esecul, isi ameninta propriul talent si respecta mai mult problemele decat solutiile. Adevarata criza este criza incompetentei.”Problema persoanelor si tarilor este lenea si indiferenta pentru a gasi solutii si iesiri din astfel de situatii.Fara criza nu exista duel, fara duel viata este o rutina, o agonie lenta. Fara criza nu exista valoare. În perioada crizei înfloreste ce-i mai bun în fiecare, pentru ca fara criza orice vant este o mangaiere.Daca vorbim de criza o promovam iar tacerea este o exaltare a conformismului.In loc de toate acestea, mai bine sa muncim. Sa terminam odata cu singura criza amenintatoare: tragedia de a nu dori sa luptam pentru a o depaşi!

Când am citit „Criza este cea mai binecuvantata situatie…”, am zis că geniul a luat-o voios prin urzici dar, urmărind tot citatul am ştiut că are dreptate.

Ne întâlnim şi pe http://doinapopescu.blogspot.com

52 de gânduri despre “Citat despre criza- Albert Einstein

    1. Ziua muncesc şi trebuie să recunosc că blogul îmi răpeşte destul timp. Ritmul puternic a fost până în 20 decembrie când m-am apucat de blogging.
      Tot ce scriu este clar conturat în mintea mea dar îmi trebuie timpul fizic să tastez la laptop. În rest, sănătate să fie!

  1. Suna frumos „Creativitatea se naste din necesitate precum si ziua se naste din noapte”. Din pacate, cel putin la noi, criza coincide cu cresterea ratei criminalitatii.
    Multumesc pentru cuvintele frumoase din comentariul de pe blogspot, inca ma gandesc cum sa-l resuscitez si cu ce sa-l pastrez in viata.

  2. blue2403

    Nu vrei o secretară? Tu dictezi … (Te faci dictatoare…)
    P.S. Nici un secretar n-ar fi tocmai o idee deplasată. (Ce Monicuţa Columbeanu nu şi-a luat tot şoferi frumuşei? Parcă aia e mai deşteaptă? Rugbiştii să-şi vadă de ale lor …) 😳

    1. Vai, Blue! Am mare nevoie de un secretar! Dar ca să lucrez la capacitate maximă… doar vreo trei să facă faţă!
      Nu, nu e libertate de gândire! Să nu zâmbeşti şi nici să nu gândeşti… obscen!

  3. blue2403

    Nu eu gândesc obscen (vorbind serios, ci cei cu care vorbesc. Eu spun de exemplu „păsărică pufoasă, caldă li pofticiosă”, mă gândesc evident la un canar flămând, alţii … 😳 , eu spun pisicuţă, veveriţă, cocoşel, ouă, blăniţă, mă gândesc la pisicuţă, veveriţă, cocoşel, ouă, blăniţă, alţii se gândesc la prostii, eu spun chiloţi, mi-i imaginez pe sfoară la uscat, alţii se gândesc că sunt pe stăpână şi deja văd ce e în ei. Păi ce vină am eu dacă în limba română zici una şi se înţelege alta. Pun pariu că dacă zic praşută, imediat 99% din oameni o asociază cu Centura şi nu cu avionul…
    Sunt absolut convins că tu ştii cât de utile sunt paraşutele… Ce ne-am face fără ele?

    1. În poza aia nu sunt eu ci Ada, sora mea cea mică. Cu cea mare te-ai lămurit: e de cerut de la bărbat-su. Cu asta mică, nicio şansă: e berbeacă şi mai copilăreşte. Dacă-ţi face trebuinţă, caut originalul şi repar, curiosule…

      1. blue2403

        Mulţumesc. Frumoasă poză … Mai ai?
        Doream doar să mă conving de ceva. Are o privire de om bun. (Cred că nu s-ar supăra dacă aş zice că are nişte … chestii care ar face furori la un concurs de tricouri unde, ca să zic aşa 😳 )
        P.S.Niciodată nu am înţeles ce sunt toate chestiile alea agăţate după gât…

          1. blue2403

            Nu-i bai, lasă că le găseşti tu… (ştiu că femeile sunt foarte organizate când depozitează lucrurile… în frigider ai căutat?) 😀

      1. blue2403

        ***Doina Popescu *** Da’ tare eşti la mate frate!
        __________________________________________
        ……………………..
        P.S. Punctele sunt în locul a ceea ce am scris legat de „tare”. M-am gândit că eşti o doamnă şi nu se cuvine să-ţi spun chiar toate prostiile care îmi trec prin cap. (De fapt asta mă obligă să şterg cam 89,99% din ce scriu… autocenzura, deh…) 😀

        1. Mişto autocenzura asta, fiindcă astăzi am citit totul cu Sabrina lângă mine, care are 9 ani şi de juma’ de oră sunt secondată de Indgrid. Are 14 ani şi mereu trebuie să-i explic ce năstruşnicii scrii tu!

  4. blue2403

    Absolut, şi folosirea lor să fie obligatorie şi gratuită. Un om fără şcoală mai poate trăi, dar fără să aibă păaraşuta li ce face? Moare, eviden… Paraşutele sunt necesare ca aerul…

          1. blue2403

            Da ştiu că nu e bine să vorbim de ţigări (darmite să şi fumăm) în prezenţa copiilor. Le pot veni idei… (cum ar fi să întrebe de ce eşti transpirat de exemplu)…

  5. blue2403

    Oho… berbeacă şi nu vrea să se mărite? Asta-i bine, nici eu … paote din când în când… aşa, de probă … :D.

              1. blue2403

                Cred că am mai auzit undeva chestia asta … 😀
                Se mai întâmplă ce să-i faci?
                ::::::::::::
                Ion s-a însurat. Cum e şi normal, după cinci luni se naşte un copil.
                Bulă blond, Măria blondă, mititelul negru şi creţ.
                – Cum se explică Mărie?
                – Păi dacă era întuneric …

  6. blue2403

    ***Doina Popescu ***11/03/2010 la 10:43 PM

    Cine, coana moaşa? La câţi cocoşi a mâncat?
    __________________________
    A mâncat cocoşi? Săracile găini văduve …

  7. Pingback: Convorbiri telefonice inutile | Idei second hand

Lasă un răspuns

