CU TAURUL FERNANDO LA VIENA


Eram la Viena intr-un restaurant chinezesc şi mâncărurile erau extraordinare.

După două experimente horror în restaurantele chinezeşti din Paris, unde preparatele erau sleite şi dintr-un animal necunoscut am comandat cu moderaţie.

Cum toate au fost delicioase am multiplicat comanda în mai multe ture.

Pe lângă mâncarea bună şi interiorul elegant, am avut parte şi de-un piccolo fericit…

Se-nvârtea ca un titirez şi necheza ca un mânz.

Tânăra care ne lua comanda era aşa de-nsărcinată, că duceam grijă să nu nască dintr-un moment în altul şi să ne lase nemâncaţi.

La un moment dat, chinezoiul vesel sare, ţopăie, râde şi pune degetele la cap ca pe nişte coarne. Mugeşte ca taurul Fernando , dă din picioruşul mic ca dintr-o copită şi arată cu tandreţe spre tipa care tot nota ce comandam noi în valuri.

La un moment dat cădem de acord că raţa crocantă este cea mai grozavă şi suplimentăm. Eram vreo 10-12 inşi şi vă imaginaţi ce cârd de raţe au prăpădit chinezii să ne sature pe toţi.

Flatat de succesul avut cu gămanii din România, patronul restaurantului, un chinez elegant şi în vârstă a venit să ne cunoască.

Am discutat mai bine de-o oră despre China, despre România, ne-a întrebat de Ceauşescu apoi îi spun şi eu cât sunt de încântată că ghiduşul piccolo este atât de expresiv încât am reuşit să mă-nţeleg şi cu-n chinez.

Şi patronul se miră, explicând că era recent venit din China şi nu ştia decât chineza.

Curios, mă întreabă ce-am discutat. Îi explic amuzată:

-Ne-a spus că-i un taur periculos şi c-a lăsat-o gravidă pe chelneriţă şi este foarte mândru de asta!

Patronului îi piere veselia, îl cheamă pe clovn în bucătărie şi după o ceartă repezită la care probabil că unul din ei şi-a luat o tigaie în cap, vin împreună zâmbind diplomatic şi după ce ghiduşul vorbeşte grav cinci minute şi face plecăciuni, patronul explică:

-Ne cerem scuze că v-a indus în eroare! Chim este nou venit şi stângaci. Cu gesturile lui idioate încerca să spună că vă recomandă o specialitate delicioasă cu carne de vită după reţeta doamnei. Doamna este soţia mea!

-Vai! Îmi cer scuze şi sper din tot sufletul că dumneavoastră aţi lăsat-o însărcinată!-zic eu cu ochii la taurul Fernando care se maimuţărea pe la spatele patronului, punându-i coarne.

Despre Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă. Am publicat nouă cărți dintre care șapte romane: Comisia Zurich, Dumnezeu era-n vacanță, Ardei iuți, Pisica cu papion, Fericire la preț redus, Dragoste și ciocolată, Terente-Zodia zmeilor și volumul Copilul Dunării apărut în anul 2015 și în varianta bilingvă, în traducerea Sabrinei Popescu, elevă, având 14 ani și jumătate la comiterea isprăvii.
Acest articol a fost publicat în ZÂMBETE și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la CU TAURUL FERNANDO LA VIENA

  1. Paul Gabor zice:

    Despre ratele fertilizate „in vitro” numai de bine. Ne picuresti numai cu amintiri… Astea gastronomice sunt un deliciu…

    • Dragă Paul,
      Îţi dai seama ce panică aş stârni să mă apuc să scriu picanterii contemporane? Am lucrat în presă şi am fost un personaj foarte informat. În mod natural, oamenii mă aleg pentru confesiune şi atunci mă simt legată ca un popă.
      În povestea cu popa apare tanti Dana. Povestea ei ar pune în postură imposibilă mai multe vip-uri din Brăila şi nu numai. Mătuşa a murit violent şi cazul a fost muşamalizat. Ancheta ar duce direct la uşa unui senator în funcţie… Amintirile gastronomice sunt mult mai sănătoase…

    • Paul Gabor zice:

      Mai mult decat corect. Deontologia dracului 🙂 🙂

      • Şi totuşi dacă aş fi popă şi ar veni la mine un ucigaş de copii, nu mi-aş călca jurământul turnându-l la poliţie. Probabil că aş găsi un mod inteligent să-l omor eu imediat…

  2. tibi zice:

    Hai ca m-ai binedispus cu povestioara asta suculenta. 🙂
    Din nefericire, printre putinele chestii la care sint alergic, sunt fructele de mare.

    La Viena am fost de trei ori, ultima oara am locuit la Hotel Piramide, unde am cinat imparateste, iar la Paris am prinzit la o terasa de linga Pantheon; nu sint um mincau, dar acolo parca nu ma mai saturam !

    • Vienezii îi spun caraghios „Biuramid”. După indicaţiile unui localnic am nimerit pe partea cealaltă a autostrăzii la un sexi-shop. Hotelul Piramid era vizibil din toate poziţiile dar nu găseam ieşirea peste autostradă. Când am ajuns în faţa lui, firma care organiza întâlnirea ne-a sunat că a rezolvat cazarea în altă parte. Începuse o ploaie turbată şi n-am mai intrat nici măcar la o cafea. Data viitoare…

  3. Carmen Negoita zice:

    Am ras cu lacrimi la povestioara ta. 🙂 Iti voi mai trece pragul pentru ca mi-a placut ce am descoperit pe aici.

    • Bună Carmen!
      Bine-ai venit pe la mine.
      În arvive găseşti vreo 200 de povestiri şi alte proze afurisite. Ai toată gama de la zâmbete la hohote de râs, de la mâncărică la picanterii cu unguroaice. Serveşte-te!

    • Paul Gabor zice:

      Uite cum se aduna brailencele… 🙂

      • Carmen Negoita zice:

        Paul, si tu esti de-al nostru. Ca doar Galatiul este la o aruncatura de bat. 🙂

        • Eu am împăcat Brăila cu Galaţiul. După o rivalitate de peste 50 de ani am realizat şi harta Galaţiului şi harta Brăilei. Au fost şi gălăţeni care s-au mirat că trebuie să vină o brăileancă să le facă harta dar cu excepţia unui cretin incurabil şi needucat am reuşit să colaborez elegant cu toţi cei contactaţi şi unii mi-au devenit prieteni.
          În noaptea asta voi povesti cum am fost invitată telefonic la o firmă pentru un contract de reclamă în hartă…

  4. Sarbatori Fericite, draga Doina, alaturi de copii, familie si sot… Lumina sa va imbratiseze, protejindu-va, aparindu-va, iubindu-va…
    Cu sinceritate,
    Andrei D.MITUCA

  5. Foarte tare! Dar sa mergi la chinezi in Viena? Ai dat carnatul pe rata?

    • Am făcut o cură de cârnaţi cu bere de care mi-e jenă să amintesc! 😛
      Am luat două ţepe monstruoase în restaurantele chinezeşti din Paris şi amicul nostru din Viena a vrut să-i reabiliteze pe chinezi.

Lasă un răspuns

