Dilema mea


La câte-s strâmbe-n ţara asta, acţiunea romanelor mele mele este plasată ceva mai la vest, ca să mă concentrez pe acţiune şi să n-ajung să-njur guvernul, multinaţionalele şi băncile.

De câţiva ani buni nu mai urmăresc nici jurnalele de ştiri, în ultimii doi-trei ani mulţumindu-mă cu Discovery şi National Geographic. Anul trecut, pe 4 aprilie, supărată că şi posturile preferate dau reluări, consumându-mi timpul inutil, profitând că pe mama o lăsaseră bateriile la tensiometru, am scos bateriile de la telecomandă şi am închis definitiv capitolul tv, evitând ştirile pe cât posibil chiar şi pe bloguri.

Sigur, tragedia de la Smolensk a străbătut zidurile casei mele cu pereţi de 80 iar în altă zi, pe când mă pregăteam de o plimbare în Grădina Mare, rugbistul zice ” înapoi nevastă, că vine noru’!”

Norul, gheţarul, vulcanul m-am prins până la urmă că nu-i banc, chiar dacă la început aşa părea.

Dar ieri, aflându-mă într-un birou, o ştire m-a lovit din plin: în Liban un violator şi omorâtor de copii egiptean a fost linşat de mulţime! 

Cum noi trăim într-o ţară în care victima n-are niciun drept şi orice proces este permutabil la Craiova unde se găseşte compasiune nemăsurată pentru bestii, ştirea m-a făcut să gândesc că justiţia românească are uneori doar rolul de a da certificate de bună purtare unor ticăloşi, ori măcar şansa s-o şteargă la umbră, pe alte coclauri. Am dat un zece libanezilor!

Şi după asta am mai prins o ştire stupefiantă: new-york-ezii, din lipsă acută de spaţiu îşi depozitează pantofii în cămările goale şi hainele în cuptoarele pe care nu le mai utilizează din cauza crizei. Ştirea a avut şi înregistrare video şi un mic interviu, totuşi mi s-a părut ruptă dintr-un film prost.

Astăzi, când soţul meu mă anunţă că s-a hotărât majorarea impozitului de la 16% la 20% şi a tva-ului de la 19 la 25% după ce reprezentantul FMI asigurase într-un interviu de dimineaţă că nu vor fi majorări de impozite, mă întreb dacă ştirea cu new-york-ezii nu e de fapt o manipulare de presă ca să ni se pară că oricât de rău ar fi, de fapt ne este încă bine!

Şi apropo! Cu ani în urmă mi-am adus un seif din Austria dar n-am agonisit nimic să bag în el şi-l ţin nefolosit. Să-mi bag eşarfele în el ori şosetele? 

   

Despre Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă. Am publicat nouă cărți dintre care șapte romane: Comisia Zurich, Dumnezeu era-n vacanță, Ardei iuți, Pisica cu papion, Fericire la preț redus, Dragoste și ciocolată, Terente-Zodia zmeilor și volumul Copilul Dunării apărut în anul 2015 și în varianta bilingvă, în traducerea Sabrinei Popescu, elevă, având 14 ani și jumătate la comiterea isprăvii.
Acest articol a fost publicat în PROVOCĂRI, ZÂMBETE și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Dilema mea

  1. Doina, cand e vorba de bani, agoniseala, banci, guvern, singura expresie care imi vine in minte este: sa imi bag… picioarele. Cel putin in ultimele zile de cand cu TVA-ul si cota unica, chiar ca nu ma mai pot gandi la altceva.

    • Ungurii din 15 ministere reduc la 8 şi reduc toate taxele. Iar ei au luat 110 miliarde de euro de la FMI, deci te aştepţi ca lor să le pună FMI condiţii mai grele. Aşa că investitorii vor migra spre o fiscalitate mai prietenoasă, la vecini.

  2. DNA Prietena zice:

    Deh, Doino, ai fost printre primele care ai cumparat seif din Austria (le-ai facut profit) .Acum ce mai este safe?
    „Safe” este ca vom plati de ne vor crapa palmele si talpile!
    Dar tu ai doua flori de ingrijit!
    Nu le spulbera frumusetea varstei de aur! Lupta si nu cracni!
    Te pup „pilotule”!

  3. igaveuponlife zice:

    Doina, cred ca faci o confuzie. Ungurii au crescut si ei taxele, aici facand referire la TVA-ul lor care s-a transformat din 20% in 25%.
    E clar ca asta nu e o solutie, incurajeaza doar munca la negru si prafuirea caselor de marcat.
    Cat despre esarfe, asigura-te ca bagi in seif si un Raid anti-molii.

    • Probabil au înţeles că au greşit. Astăzi era la mine la birou un ziar Adevărul care anunţa că ungurii reduc taxele! Verific mâine de când era acest ziar.
      Raid? Să nu fie mai scump decât seiful!!!

  4. tibi zice:

    Nici eu nu prea mai sînt prieten cu televeceurile care ne mint muuult mai mult decît pot ei/ele să creadă că mai putem înghiţi noi; sau măcar, unii dintre noi, că nu chiar toţi pot să discearnă între informaţia mincinoasă prin omisiune şi manipularea grosolană.

    Cît despre taxe, precis nu vor creşte în ACEST an; cel puţin, aşa sper/cred eu.

    Vest versus Est ? Globalizarea este în toi : de la gloabă citire … nu de la glob.

Lasă un răspuns

