Făt-Frumos pe cal alb


Povestea e clasică. Toate fetele visează la venirea lui Făt-Frumos pe cal alb, cum altfel, ca să le smulgă din cenuşiul vieţii, să le ducă în zbor până ating cu tâmpla streaşina de nori trandafirii!

Trăiam în afara istoriei, în ţara în care nu se întâmpla nimic. Presa era un consum inutil de masă lemnoasă pentru a tipări, într-un servilism imbecil, ode din lemn în care schizofrenia de stat era îndelung aplaudată. Cum în plan social orizontul era îngheţat, rezolvam cu frenezie complicate probleme de geometrie în spaţiu. Nu insist să vă explic fericirea pe care o simţeam în tangoul meu cu matematica, pentru că risc să devin suspectă. Între o partidă de spart lemne şi o coadă la care-mi rupeam hainele pentru o găină cu un singur copan, fiindcă atât ne permitea cartela, viaţa mea curgea aşteptându-l pe Godot.

Sigur că aveam multe probleme dar, Godot avea să le rezolve pe toate. O singură grijă aveam, că stricându-mi ochii ca să învăţ la lumânare, seară de seară, când era curentul întrerupt, riscam să-mi slăbească vederea şi să nu-l mai recunosc pe Godot.

De câte ori n-a trecut fericirea pe lângă noi? De câte ori n-am făcut joc de glezne sau paşi adăugaţi, ca să constatăm că am fentat, cu naivitate, chiar şansa noastră la fericire!

Pe toate carneţelele şi agendele îmi notam: TE AŞTEPT GODOT! Sunt sigură că ai să vii, mon cher!

Închideam ochii şi un bărbat frumos pe cal alb, nervos, se arăta în zare! Mi-am pus şi de Drăgaică un ciulin la straşină. A înflorit şi apoi l-am pus sub pernă. L-am visat pe frumosul pe cal alb şi am ştiut că va veni. Pentru că nu doream să mă pripesc, nu orice călăreţ de cal alb era ursitul meu, mi-am propus să aştept până la 35 de ani.

La aerodrom erau o mulţime de piloţi frumoşi pe motocicletă dar eu nu intenţionam să-mi emancipez visul!

În zborul meu îmi sprijineam tâmpla de-un nor rătăcitor, scrutând îndepărtările cu răbdare: Godot era cu siguranţă în galop spre mine!

Şi, într-o zi, a venit ca să mă ameţească de pe calul lui alb: după o oră de plimbare, s-a aşezat cu un genunchi în pământ, cum îi şade bine unui prinţ şi, m-a cerut emoţionat de nevastă.  Voiam să mai copilăresc, dar cu hotărârea taurului nu te pui!

Apoi, 286 de scrisori în 83 de plicuri mi-au confirmat că Făt-Frumos era real. Cele 3 scrisori ale mele nu-i dădeau mari speranţe, dar Făt-Frumos terminase Liceul Pedagogic şi cunoştea prea bine preţul unei fete, aşa că nu s-a lăsat păgubaş. Nici leşinurile, nici ameninţările, nici blestemele mamei lui n-au contat!

Pe 21 august ’89, singuri-singurei, ne-am prezentat la 13:15 la ofiţerul stării civile pe Drumul Sării.

Ofiţerul stării civile mă întrebase la introducerea actelor:

-Doriţi să purtaţi numele Dumitru-Popescu?

Eu priveam o pisică birmaneză cocoţată pe o poliţă deasupra unui cactus ameninţător. Calculam diverse traiectorii ca să înţeleg cum a ajuns pisica acolo, aşa că n-am auzit întrebarea.

Făt-Frumos, crezând că m-am răzgândit şi nu vreau să mă mai mărit cu el, m-a atenţionat călcându-mă pe picior cu disperare. Cred că acum, deja, vânătaia s-a vindecat…

Am revenit la masă şi, înţelegând întrebarea, am răspuns spre uşurarea mirelui:

Dumitru-Popescu? A, nu! Eu voi ajunge scriitoare şi se pot crea confuzii! Prea mulţi Dumitru-Popescu în literatura română! Nu-mi dă voie nici maestrul Vintilă Corbul! Popescu este suficient!

Deşi, toată viaţa am crezut că Popescu, ca şi Bulă, nu sunt nume ale unor persoane reale ci… personaje de banc!

About Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă. Am publicat nouă cărți dintre care șapte romane: Comisia Zurich, Dumnezeu era-n vacanță, Ardei iuți, Pisica cu papion, Fericire la preț redus, Dragoste și ciocolată, Terente-Zodia zmeilor și volumul Copilul Dunării apărut în anul 2015 și în varianta bilingvă, în traducerea Sabrinei Popescu, elevă, având 14 ani și jumătate la comiterea isprăvii.
Acest articol a fost publicat în MII DE PISICI, ZÂMBETE și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

70 de răspunsuri la Făt-Frumos pe cal alb

  1. Pingback: SIBIU – BISERICA EVANGHELICĂ (1) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  2. gabriela spune:

    i-ai dat ceva emotii lui Fat Frumos. Dar, se vede ca emotiile si eofrtul lui de a convinge i-au fost rasplatite.🙂

    • Doina Popescu spune:

      Făt-Frumos era răsfăţatul fetelor din Liceul Pedagocic şi nu prea era învăţat cu emoţiile. În mod natural, fetele-i cădeau în braţe… Eu l-am derutat…😀

      • gabriela spune:

        barbatii nu fac pasiuni pentru fetele obisnuite. Faptul ca erai altfel decat celelalte sunt sigura ca l-a atras. Stii, cei mai multi barbati se feresc de femeile inteligente. Trebuie sa fie un caracter interesant, puternic si dispus sa faca fata provocarilor pe care le ofera in fiecare zi, o femeie ca tine. Fetele care-i cadeau in brate, in liceu, erau neinteresante, lipsite de stralucire. Si el vroia o steluta.🙂

  3. Radu spune:

    Ce frumos ! Seamana cu povestea noastra !🙂 Numai ca eu am venit cu cai verzi ….pe pereti ! 😀

Lasă un răspuns

