Ţara artiştilor


Ziua muncesc şi pe salariul meu plătesc impozit 16%, CAS, contribuţie la şomaj, sănătate, Itm.

Noaptea scriu. Noapte de noapte, un roman, două, şapte. Scriu noaptea fiindcă ziua muncesc. Pentru că nu am siguranţa zilei de mâine şi pentru că statul nu acordă niciun fel de facilităţi cretorilor. Dacă nu eşti un norocos câştigător la loto, nevastă de fotbalist ori de manelist, singura şansă să creezi în România este să o faci noaptea, fiindcă ziua trebuie să munceşti să-ţi achiţi facturile, ratele şi să hrăneşti familia. 

Iar statul lacom şi imbecil, care deja încasează 16% impozit pe inspiraţia mea, acum vrea şi CAS, şi celelalte contribuţii să le plătesc a doua oară, deşi nu-mi dublează calitatea serviciilor de sănătate, nu-mi dă drepturi sporite la şomaj şi aceste contribuţii suplimentare nu-mi măresc pensia fiindcă drepturile de autor nu sunt drepturi salariale ci intelectuale.

Dacă statul vrea să ia aceşti bani de două ori de la mine, de la artişti, scriitori, sculptori, ziarişti, deja comite o discriminare: de ce să ia de la artişti de două ori şi de la restul populaţiei doar o dată?

Pentru îndestularea bugetului şi ieşirea din criză propun guvernului să dea o ordonanţă de urgenţă prin care să oblige toată populaţia să scrie în fiecare noapte minim cinci pagini de roman, două editoriale, să cioplească în piatră şi să deseneze naturi moarte.

Aşa se evită discriminarea, o să fie o impozitare unitară cum îşi doreşte ministrul culturii şi statul va colecta o sumă îndestulătoare la toate bugetele de asigurări sociale.

Şi aşa o să stăm toată naţia la trei cozi pe lună să mai socializăm, să ne mai lăudăm cu ce am mai scris şi să depunem 36 de declaraţii lunare într-un an la bugete şi încă una la sănătate şi alta la fisc.

Şi cine nu publică măcar un roman pe an, să stea oricum la cozi ca să declare că nu publică şi să mai plătească şi o amendă anuală de 5000 de lei, pentru că miroase a evaziune: probabil că ăştia nu publică doar ca să-şi ascundă veniturile şi să prejudicieze bugetul! 

P.S. Primul ministru a asigurat că această ordonanţă nu-i afectează pe scriitori care produc ocazional, ci numai pe cei care au repetetivitate dar cum şi ordonanţa şi normele sunt făcute cu picioarele, funcţionarii din teritoriu de la Casele de Pensii  şi celelalte bugete aplică la bunul plac şi-i bagă pe toţi în aceeaşi oală.

27 de gânduri despre “Ţara artiştilor

  1. De ce Statul nu vede si magicienii precum Mama Omida, lautarii, bisnitarii din piete, contrabandistii de tigari, preotii care te jecmanesc la inmormantare, constructorii de imobile ce folosesc munca la negru, si multi altii? Ei sunt scutiti?

    1. Preoţii sunt tabu în ţara aceasta pentru că în campanie conving babele să voteze cu cine trebuie.
      Mamaie Omida, lăutarii şi bişniţarii din pieţe au şi ei privilegii negociate de bulibaşă din campaniile electorale şi sunt de neatins.
      Contrabandiştii de ţigări nu-s nici ei de capul lor şi dacă se fac arestări la vârf, rămâne ţara fără generali.

      1. Deja faptul e consumat…cartea a iesit, banii i-am dat, destul ca sa acopere pretul celor 100 de ex ci al tuturor exemplarelor cartii, presupun eu.Si ma cam indoiesc ca sunt 500 de ex, dar nu am cum verifica.Bineinteles, semnasem un contract inainte ca mi-o publica fara bani dar pentru ca a venit criza, mi-au spus ca nu o mai pot publica. Chiar regret aparitia acestei carti si ma gandesc daca merita sa investesc timp si iar bani, ca sa-i fac lansare.Pentru ce?
        Cine are nevoie de ea?Gasesti aici cateva lucruri despre ea, singura cronica despre cartea mea.
        http://falezedepiatra.net/?p=9343

        1. Totuşi sunt şocată! Ai plătit la editura lui Nicolae Breban ca să publici un volum de critică ce pune o cărămidă la soclul maestrului?
          Şi editura nu ţi-a făcut nici măcar lansare şi promovare?

  2. Foarte interesant articol.Ma tot intreb daca si eu ma integrez in categoria celor care ar trebui sa plateasca aceasta taxa desi pentru cele 5 carti ale mele nu am incasat nici un banut de la nimeni pana acum, ba chiar una dintre edituri mi-a impus sa-mi preachizitionez 100 de exemplare ca sa poata publica manuscrisul in tiraj de 500 de exemplare.Nu m-ar mira sa fiu taxata cu 5000 lei desi nu am incasat nimic, repet, nu am intrebat pe nimeni dar sper ca nu sunt cu nimic in culpa.

  3. Draga mea, iti multumesc ca esti de partea mea.Intr-adevar, sunt o persoana…de o naivitate suprema…Nu stiu sa ma apar sau sa previn atacurile…Mi-ar face mare placere sa mai vorbim poate pe mail si eventual, sa-mi dai cateva sfaturi de abordare a editurilor ca nu am de gand sa renunt la scris dar nici bani de dat nu am.

  4. Sigur că sunt de partea ta fiindcă nu suport hoţii şi mai ales pe cei care profită de oameni de calitate mizând pe omenia şi eleganţa acestora.
    Scriitorii sunt săraci fiindcă depind de lăcomia editurilor.
    Ţi-am răspuns pe e-mail.

  5. Nu se merita sa publici o carte. Mai bine o scrii pe un blog, site. Asa nu mai platesti impozit, iar daca respectiva carte va fi citita de multi poti castiga de o paine din reclame.
    „Sa traiti bine!”

  6. Pingback: FLORI PENTRU YANA « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  7. Multi, foarte multi mai prefera cartea reala…e mai umana, are miros, urme de suflet pe ea, nu-ti trebuie curent electric sau baterie sa o poti citi, poti face usor insemnari pe ea…decoreaza frumos sufletul nu doar casa..In fine, asa gandesc eu…Chiar daca mai scriu si pe blog, nu voi renunta niciodata la placerea de a avea o biblioteca „in carne si oase” la maine acasa…

  8. Daaaa

    Şi eu sînt un cititor de modă veche; îmi place cartea în format clasic, cu tipăritura pe foaie de hîrtie velină, îmi place să răsfoiesc o carte înainte de a o citi, pentru a căuta să aflu cam cu ce gînduri a plecat la început autorul şi ce anume l-a îndemnat să trudească scriind-o.

    Nu mai fac însemnări pe o carte de foarte multă vreme…

    Textul citit în format electronic nu va putea niciodată să mă facă să mă lipsesc de bucuria de a cumpăra o carte bună.

    Îmi place să primesc şi să dăruiesc cărţi.

    Înainte de a-mi face blog, aveam obiceiul de a-mi lua notiţe pe caiete anume destinate, am umplut deja cîteva astfel de caiete cu astfel de însemnări.

    Acum, scriu pe blog ce cred eu despre o parte dintre cărţile pe care le citesc şi am deja satisfacţia că am primit multe semnale că am reuşit să-i determin şi pe alţii, să caute şi să citeasc măcar unele dintre cărţile despre care mi-am dat cu părerea … 🙂

        1. Abia aştept ! 🙂

          ps. nu ştiu ce se petrece cu blogul tău.
          Nu funcţionează refresh-ul.
          Trebuie să închid şi să redeschid blogul.
          Chestia asta durează de cîteva zile.
          ???

            1. Nici pomeneală de … ăla.
              Cred că este o chestie de platformă, cu acordarea de spaţiu unui blog, sau a altuia, pe măsură ce traficul depăşeşte spaţiul alocat estimativ. Cred că este o chestie automată.

  9. Pingback: SIBIU – MUZEUL DE VÂNĂTOARE “AUGUST VON SPIESS” (1) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  10. Pingback: SIBIU – MUZEUL DE VÂNĂTOARE “AUGUST VON SPIESS” (2) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

  11. popa irina

    draga mea prietena,
    mi-a placut tare ‘tara artistilor’, si as fi vrut cumva sa-mi exprim parerile de bine cu privire la aceasta postare a ta, dar…….se pare ca eu…..sunt un om obisnuit, ai spune tu – norocos- ca nu platesc decat O DATA toate hangaralele la stat si nu prea stiucum sa ma exprim din condei …..dar daca cineva inspirat de propunerea ta……..te-ar lua in serios crede-ma ca as fi terminata intrucat pe mine inspiratia divina m-a ocolit cu desavarsire in ale artelor secrete de orice natura ar fi ele si as transforma si noaptea intr-o alergare besmetica ca si ziua de altfel- de data asta sa incropesc 2-3 vorbe(pe care oricum nu le-ar citi nimeni) – ca sa fim ‘ egalite- fraternite si sa socializam pe la cozi…….
    Tu esti un om deosebit si un mare spirit inalt si nu vei lasa ca talentul tau si menirea ta sa se socoteasca in bani/taxe; sunt convinsa ca vei scrie in continuare pentru ca asa simti pentru ca asa iti cere EU-ul tau si daca ceea ce scrii imi va place mie, ei, lui, nou, lor si multor altora atunci….. esti un om bogat! don’t you think?!……

Lasă un răspuns

