Harap Alb și Cenușăreasa


De câte ori se discută despre împărțirea bugetului, miniștrii mai grei ori mai orientați pun mâna pe grosul banilor uitându-se mereu de chestii minore precum învățământul ori sănătatea. De cultură nu prea mai încape vorbă, zice-se că ar fi un fel de Cenușereasă. Păi dacă tot e Cenușăreasă, atunci este musai să ortografiem cu literă mare:  Cultura!

Eu pot fi de acord cu această comparație doar din perspectiva magiei care însoțește basmul Cenușăresei și a poveștii de dragoste care se înfiripă în timpul dansului. Apoi mă impresionează tenacea căutare a iubitei, destul de democratică, fără a ține cont de condiția socială a fetei și finalul fericit în care dragostea triumfă. Astfel privind lucrurile, sunt de acord că poți compara Cultura cu Cenușăreasa.

Mica mea afacere presupune o legătură permanentă cu clienții, astfel că nu-mi permit să închid telefonul nici noaptea. Singurul loc unde îl închid este teatrul, pentru a nu deranja actorii dar, mai ales, pentru că nu vreau să las nimic să-mi tulbure bucuria. În anii adolescenței, mai mult decât acum, n-am ratat niciun vernisaj și nicio lansare de carte din urbea mea, iar cărțile mi-au fost tovarăși siguri și de mare ajutor în toate timpurile.

Florin Piersic

Florin Piersic

Ieri, de ziua iubitului nostru artist Florin Piersic, privind o înregistrare cu Harap Alb, m-am gândit la toate momentele de mare bucurie pe care le-am trăit urmărindu-l în filme, în piese de teatru, în scheciuri și am zis:

-Doamne, cu sufletul și cu talentul acestui om poți să faci scară la cer!

Dacă fiecare dintre noi am putea să dăruim semenilor măcar o fărâmă din toată bucuria pe care o primim de la marii actori, dacă toată înțelepciunea și învățătura pe care o întâlnim în cărți ne-ar mai înălța un pic, dacă toată căldura din tablori și toată armonia muzicii am pune-o în voce când ne-am adresa celorlalți, am trăi într-o lume aproape perfectă sau, poate, am reclădi Raiul pe Pământ.    

Oameni buni! Traseismul politic al celor 22 de ani de zisă democrație ne-a arătat că acolo nu-i loc de fecioare, nici de onestitate, nici de mari speranțe și nici de Alba ca zăpada!

Lăsați politicienilor hoțiile și Distonocalmul și, pentru a răzbi în aceste vremuri grele, întoarceți spatele dușmăniilor și redescoperiți cărțile, înlocuiți zgomotul cu muzica, îndrăzniți să vă umpleți viața de culoare!

Dar, mai ales, nu uitați că artiștii sunt la fel de valoroși ca munții, aerul, pădurea, apa de izvor! Artiștii sunt tezaure vii, dar vai, nu sunt veșnici!

Dragii mei, cât mai suntem, cât mai sunt, mângâiați-i pe artiști!

About Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă. Am publicat nouă cărți dintre care șapte romane: Comisia Zurich, Dumnezeu era-n vacanță, Ardei iuți, Pisica cu papion, Fericire la preț redus, Dragoste și ciocolată, Terente-Zodia zmeilor și volumul Copilul Dunării apărut în anul 2015 și în varianta bilingvă, în traducerea Sabrinei Popescu, elevă, având 14 ani și jumătate la comiterea isprăvii.
Galerie | Acest articol a fost publicat în Mari artişti, Mari Români și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Harap Alb și Cenușăreasa

  1. Radu spune:

    Odată cu trecerea timpului ne dăm seama câtă nevoie avem de cultură. Cu cât acumulăm mai mult cu atât mai mult ne simţim neştiutori …Artiştii ard, acolo pe scenă , pentru noi . Pentru că ne iubesc . Ne oferă tot ce au ei mai bun iar noi le dăruim aplauze şi îi ţinem aproape de inimile noastre . Fiecare , cum ştim mai bine . Florin Piersic este un munte de dragoste de viaţă , un izvor de apă vie , limpede şi clar , în care se poate oglindi un neam întreg . Iată-l în toată splendoarea lui :http://www.youtube.com/watch?v=mWlcij9L52c

    • Se deschisese mall-ul de la Brăila de puțină vreme și pe o galerie cânta Ducu Bertzi. Noi am ajuns cu puțină întârziere și parcarea era arhiplină. Spre mirarea mea, în jurul artistului erau doar vreo 50-60 de spectatori deși intrarea era liberă. Unde erau toți cei ce umpluseră parcarea cu mașinile lor?
      Am înțeles destul de repede: era promoție la televizoare și cuptoare cu microunde și oamenii treceau nepăsători pe lângă zona de spectacol purtând cutii mai mici și mai mari. Dacă veselia cumpărăturilor era de înțeles în 1990, deja în 2008 mi s-a părut boală curată.

  2. brindusa spune:

    „…întoarceți spatele dușmăniilor și redescoperiți cărțile, înlocuiți zgomotul cu muzica, îndrăzniți să vă umpleți viața de culoare!”
    Intr-adevar un indemn „subversiv” !🙂

  3. Cristian spune:

    Ai perfectă dreptate în ceea ce spui. Acum vreo 4-5 ani în urmă, mare mi-a fost mirarea când cei de la formația „Paraziții” au scos piesa „Citește o carte (instigare la cultură)”. Adică până și eu își dau seama că „o carte citită te ajută să te descurci altfel în viață”. Să le dea Dumnezeu sănătate la actori, că și ei ridică rangul României la nivelele cele mai înalte, în societatea universală, de azi.

    • La Gaudeamus o doamnă în vârstă căra două sacoșe mari de cărți. Părea să aibă cam 60 de ani dar aveam să aflu că se apropia de 80. A venit la standul nostru și s-a adresat amicului meu, Viorel, cu care se cunoștea: Am venit să-mi cumpăr bucurie!/- a exclamat cu voce tinerească. A cumpărat și de la Viorel, mi-a cumpărat și mie Copilul Dunării. La plecare Viorel i-a transmis complimente soțului.
      L-am îngropat acum trei săptămâni!– a răspuns ea cu tristețe.
      Viorel avea să-mi spună că această doamnă, fostă profesoară universitară de istorie a farmaciei își îngrijise timp de 6 ani soțul grav bolnav, un tip cu care avusese o căsnicie minunată.
      În acea noapte a citit Copilul Dunării și a doua zi a venit și a luat și celelalte cărți scrise de mine, dar și imagini cu Brăila veche deoarece avea legături profesionale cu Brăila și rămăsese cu nostalgii iar acum chiar făcea o lucrare despre istoricul farmaciilor la Brăila. Această femeie specială, cu minte brici și umor fin își trăgea toată puterea din cărți.

  4. tibi spune:

    Lumea a fost mai atentă la Hossu decît la Piersic…

Lasă un răspuns

