În ţara Mea


autor: Ion Pribeagu  1915
În tara mea sunt vai si munti si flori,
Si diamante,
Si sunt sticleti atât de multi în capete savante !…
Poetii ritmului sarac slavesc albastrul zarii,
Si creste-atât de mult spanac pe lanurile tarii.

În tara mea sunt tei si plopi,
Si zarea-i diafana,
Si-n tara mea jandarmi si popi iau lefuri de pomana;
Si-n tara mea sunt flori de myrt,
Principiu sau idee,
Sunt vorbe de pastrat în spirt, expuse prin muzee.

Din larg de crânguri vin zefiri si tuturor dau veste
Ca-n tara mea sunt trandafiri si fete
Ca-n poveste,
Idile nasc si se desfac subt luminis de luna,
În tara mea onoarea-i fleac si dragostea
Minciuna.

Si-n tara mea sunt multi parinti ce plâng morminte
Multe …
Si pribegesc scrâsniri din dinti …
Dar cine sa le-asculte,
Când e minciuna pe amvon si nedreptatea-i lege,
Când guvernantii-s de carton
Si nepasarea Rege ?

Alte poezii de Ion Pribeagu aici

Despre Doina Popescu-Brăila

Cât deschizi ochii, cât iubeşti şi cât citeşti, atât eşti şi nimic mai mult! Dar, dacă ai copii şi dacă scrii, mai ai o şansă. Am publicat nouă cărți dintre care șapte romane: Comisia Zurich, Dumnezeu era-n vacanță, Ardei iuți, Pisica cu papion, Fericire la preț redus, Dragoste și ciocolată, Terente-Zodia zmeilor și volumul Copilul Dunării apărut în anul 2015 și în varianta bilingvă, în traducerea Sabrinei Popescu, elevă, având 14 ani și jumătate la comiterea isprăvii.
Acest articol a fost publicat în Mari artişti și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la În ţara Mea

  1. Pingback: În ţara Mea - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: Moţiunea a picat, scandalul va continua « Tiberiuorasanu's Blog

  3. Hei, Doinişoară

    Unde sunt cărţile tale ? Le-ai pus pe drumul către mine ? 🙂

    • Bună Tibi,
      Locul unde-mi las eu maşina la oficiul poştal unde-s vip şi mă servesc băieţii rapid este locul preferat al poliţiştilor cu radar-ul. Am pus cărţile în plic dar n-am prins momentul să le basculez efectiv.
      Mâine am lansare la Galaţi şi am alergat în toate părţile. Îmi trag sufletul după lansare şi le trimit.

  4. mariapopart zice:

    Unele cuvinte sunt nemuritoare si mereu de actualitate… din pacate! Uf, ca tare ma mai enervez cand vaz ce se-ntampla in tarisoara asta… Chiar ma gandeam azi: ce dracu frate, aia-s lipiti de scaunele lor cu superglue, de nu reuseste nimeni sa-i dea jos?

  5. Buna Doina. Am deschis mailul acum 15 minute si am gasit mesajul tau. Bravo! Ma bucur mult pentru tine, sper sa fie un succes diseara. Problema este ca de atunci ma chinui sa te sun si nu ma vrei. Imi zice ca n-ai casuta postala in Vodafon Vox – asta ce naiba o mai insemna – ai telefonul inchis, vorbesti cu altcineva? daca poti da-mi un semn. Pupici si, daca nu reusim sa vorbim, fa-i praf diseara!

  6. Bună,
    Lansarea a ieşit mişto! Cei care au citit cărţile au făcut recenzii excelente, un tip a propus să-mi facă buletin de Galaţi şi mi-a făcut şi o epigramă mişto.
    N-a lipsit nici misoginul de serviciu, un tip ce nu are niciodată nimic de spus dar se bagă în seamă, enervat şi de faptul că sunt brăileancă. 😀 😀 😀

  7. gabriela zice:

    Felicitari pentru lansare! Cat despre poezia postata de tine, ma face sa remarc cu intristare, ca suntem tributari acelorasi naravuri, de generatii si generatii. Pacat.

  8. maskirovka zice:

    multumesc pentru ca mi-ai vizitat site-ul, iti recomand un blog din Braila
    http://www.prizadehartie.wordpress.com, autorul tocmai ce a luat niste premii anul acesta in domeniul literaturii si mai ales premiul de debut la a Editura Nemira, care i-a publicat si romanul.

Lasă un răspuns

