Banii n-aduc fericirea…


-fragment din romanul Pisica cu papion

Era opt dimineaţa şi Silvia şofa în drum spre birou. Amintindu-şi că a rămas fără mâncare la peşti, făcu un mic ocol ca s-ajungă la pet-shop. Frână brusc şi dădu vreo zece metri înapoi, apoi lăsă geamul:
-Vasile, nu trebuia să fii la Braşov cu soţul meu?
Vasile, trezit brusc din somn făcu feţe-feţe apoi îngăimă speriat:
-Şefa, s-a stricat maşina şi eu m-am întors…
-Zău, şi soţul meu unde este?
-A… a plecat la Braşov cu altă maşină…
-Bine, Vasile! Eu intru în hotel să beau o cafea şi să sun la hotel la Braşov!
Pe Vasile îl tăiaseră toate apele şi Silviei nu-i scăpă tulburarea acestuia.
Noroc ori ghinion, soţul ei, Toni era la masă cu o blondă miştocuţă dar stridentă. Chelnerul veni cu două cafele.
Silvia comandă şi ea.
-Toni, nu trebuia să fii la Braşov la simpozion?
-Draga mea, mi s-a stricat maşina şi fiindcă reparaţia a durat până la 11 noaptea n-am vrut să te mai deranjez şi am oprit la hotel.
-Văd c-ai avut companie interesantă.
-A, o serveam pe domnişoara cu o cafea. Ce-i rău în asta?
-Zău? Şi azi-noapte cu ce-ai servit-o?
-Madam, singurul bărbat care mi-a tras-o noaptea trecută a fost Romică de la bar. Punct!
Silvia şi-a aprins o ţigare şi i-a privit pe cei doi. Toni era relaxat şi tipa avea o plictiseală profesională. Era puţin derutată. Toni mai călca strâmb dar era agitat de fiecare dată. Acum era atât de liniştit, încât nu ştia ce să creadă.
-Ok! Hai acasă, Toni! Se pare că dududia nu ţi-a luat vopseaua deci, viaţa merge înainte!
Se ridică, Toni achită nota şi Silvia văzu stupefiată cum Toni îi strecoară blondei 100 de dolari.
-Toni, am văzut! Dacă nu s-a întâmplat nimic între voi, de ce i-ai dat măturii 100 de dolari?
-Degeaba!- zise blonda înfigându-şi mâinile în şolduri.
-Degeaba? Şi vrei să te cred?-întrebă Silvia iritată.
-Să mă crezi, madam! Să-mi sară ochii, dacă noaptea trecută m-a regulat alt bărbat decât Romică, recepţionerul!
-Duduie, las-o baltă! Un măgar ca bărbati-miu nu merită să-ţi rişti ochii ăştia splendizi!
-Da’ nu risc nimic, madam! Bărbatu’ matale mi-a dat suta de parai degeaba, aşa cum şi azi noapte mi-a dat o sută de dolari tot degeaba! Că s-a dezbrăcat, a gâfâit, a asudat şi-a adormit lat fără să fie în stare de nimic. Cum eram deja încinsă, m-am extras de sub el şi m-am dus la recepţie să mă rezolve Romică!Punct!

25 de gânduri despre &8222;Banii n-aduc fericirea…&8221;

  1. Poi cam da, că ‘duduiaca’ ceea, o trebuit să-ş cate ‘fericirea’ dupa ce o luat banii, la Romică, draga de ea, că Toni o fo’ beat manga, de !

    ps. duduiacele se plătesc (înainte) la oră – noapte – zi – indiferent ce face sau nu, mototolul; face bine, nu face, iar bine. Vrea numai să vorbească ? Time is money.

      • Deeeeci, ai dreptate cap-coada : banii nu aduc fericirea !
        Norocul lui Toni, fu Silvia, fata inteleapta.

        ps/ Ştiu şi eu pe unu’ care se numeşte tot cam asa : t..i şi care mai deeemuuult, i-a telefonat soţiei sale care întîmplătoooor se numeşte tot cam aşa : S…via.
        – în seara asta întîrzii; joc şah cu frati-miu.
        – el te aşteaptă deja aici, ştii !
        😀

        • O amică de-a mea trăieşte în străinătate şi are un soţ teribil de gelos. Soţul o cronometrează şi când aduce fata de la grădiniţă dar el l-a rândul lui pleacă la partide de canastă câte 3-4 zile. Fără să anunţe! Nu-i duce grija cât este plecat de la domiciliu fiindcă locuiesc împreună cu tatăl lui care-i dă raportul.
          La întoarcere spune că a jucat canastă sau bridge la câteun amic ori la fratele lui.
          După o astfel de absenţă, se întoarce senin zicând că a jucat bridge la fratele lui în orăşelul vecin.
          -Dragule, dar fratele tău a dormit la noi astea trei nopţi. Este în curtea din spate cu tatăl tău.
          -Mă faci mincinos?- întreabă soţul cu agresivitate. Am spus că am jucat la el acasă, nu că am jucat cu el! Ce tupeu, să-mi pui vorba la-ndoială, zice stăpânul casei iritat.

Lasă un comentariu